Sportsérülés? Rá se ránts!

A rendszeres sportolás az egészség megőrzésének egyik záloga, vagy éppen remek kezdet lehet az egészséges életmód felé.

Tudja-e Ön, hogy a rendszeres mozgás

  • csökkenti a koszorúér-betegség okozta halálozás kockázatát,
  • csökkenti a 2. típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás-betegség és néhány rosszindulatú daganat kialakulásának kockázatát,
  • javítja a mentális egészséget,
  • erősíti az izomzatot, csontokat, ízületeket,
  • javítja a degeneratív ízületi elváltozások okozta panaszokat,
  • segít idősebb életkorban megőrizni a fizikai képességeket, fenntartani az önálló életvitel lehetőségét,
  • megfelelő étrenddel párosítva hatékony eszköz a súlyfelesleg kialakulásának megelőzésében és a már kialakult elhízás kezelésében.

Mindezek a kedvező változások már mérsékelt intenzitású fizikai aktivitás révén is elérhetőek (pl. 30 perc gyaloglás, legalább heti 5 alkalommal). Ha nincs egészségi ellenjavallata (pl. bizonyos szívbetegségek), a nagyobb intenzitású vagy hosszabb időtartamú fizikai aktivitás fokozza a kedvező élettani folyamatokat.

Mindezen pozitív hatása ellenére sajnálatos módon a lakosság igen nagy százaléka (kb. 60-65%) nem végez rendszeres testmozgást.

A testmozgásnak is megvannak azonban a maga szabályai, hiszen a szervezett sportolásnak és szabadidős tevékenységeknek is lehetnek nem kívánt velejárói; ezek a sérülések.

 

Ismert tény, hogy akik egyszer már sportsérülést szenvedtek, azok nagyobb arányban szereztek hosszútávon újabb sérüléseket. Nagyon fontos, hogy már első alkalommal ésszerű lépéseket tegyünk a sérülések megelőzésének, megfelelő kezelésének érdekében.

Néhány tipp a megelőzéshez:

  • Bemelegítés, levezető gyakorlatok
  • Táplálkozás: hagyjunk 1-4 órát a táplálék (lehetőleg zsírban szegény, szénhidrátban gazdag legyen) emésztésére a sportolás előtt
  • Megfelelő folyadékpótlás
  • Megfelelő felszerelés: cipő, térd-, könyökvédő…

 

Minden elővigyázatosság ellenére előfordulhat, hogy sportolás közben kialakul rándulás, izomhúzódás, zúzódás, izmok, ízületek túlerőltetése. Ezek következtében felléphet fájdalmas duzzanat, vérömleny, a támasztó- és mozgató szervrendszer fájdalmas gyulladása.

Hatékony segítséget nyújthatnak a következő anyagok:

  • Heparin: a kezelés helyén csökkenti a hajszálerek áteresztőképességét, megakadályozza a véralvadék kialakulását, illetve annak növekedését, elősegíti a már kialakult vérrög megszűnését, felszívódását.
  • Szalicilsav: gyulladáscsökkentő hatású
  • Illóolajok: fokozzák a vérátáramlást
  • Kovasavas timföld: magas nedvszívó-képességgel rendelkezik, így hűsítő hatást fejt ki.

 

A Pasta Cool gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény tartalmazza az összes itt felsorolt értékes hatóanyagot, így elősegíti a vérömlenyek gyorsabb felszívódását, a fájdalomérzés, nyomásérzékenység megszűnését, csökkenti a mozgáskorlátozottságot.

 

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

 

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp